Mobile menu
  logowanie ecorponet
  • VTEM Image Show
  • VTEM Image Show
  • VTEM Image Show
  • VTEM Image Show
  • VTEM Image Show

Uwaga na oszukańcze ogłoszenia związane z epidemią koronawirusa (COVID-19)

Komunikat
Komendy Głównej Policji i FinCERT.pl – Bankowego Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
z dnia 15 marca 2020 r.

 

Komenda Główna Policji oraz FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP ostrzegają przed oszukańczymi ogłoszeniami związanymi np. potrzebą zapłaty za szczepionkę przeciwko koronawirusowi COVID-19, czy przejęciem przez NBP środków klientów zdeponowanych w bankach jako tzw. „rezerw krajowych NBP”.
Ostrzegamy przed fałszywymi informacjami dotyczącymi epidemii koronawirusa (COVID-19) nakłaniającymi klientów banków do dokonywania transakcji finansowych. Niniejsze ostrzeżenie jest adresowane do klientów wszystkich polskich banków.
Przestępcy używają jako tło swojej działalności komunikaty i fałszywe informacje związane z epidemią koronawirusa (COVID-19). Podszywają się pod instytucje zaufania publicznego takie jak banki, urzędy państwowe, centralne oraz lokalne.
W przesyłanych wiadomościach zawarte są linki prowadzące do stron przestępców, których jedynym zadaniem jest wyłudzanie loginów i haseł do bankowości internetowej a także kodów autoryzacyjnych dających możliwość zatwierdzenia przelewów na rachunek przestępców. W niektórych przypadkach linki mogą prowadzić do stron zawierających złośliwy kod powodujący przejęcie urządzenia klienta, na którym otrzymał wiadomość.

Przykład fałszywej wiadomości SMS:

oszustwa1

oszustwa2

 

Przykład fałszywej strony internetowej:

oszustwa3

Źródło: zaufanatrzeciastrona.pl

 

Ofiary ataków, które nie zachowają ostrożności, mogą stracić swoje oszczędności. Ponadto, nieświadomi konsumenci ujawniając swoją tożsamość przestępcom mogą doprowadzić do wykorzystania jej do zawarcia w ich imieniu umów i w konsekwencji np. zaciągnięcia zobowiązań finansowych.

Rekomendacje:
• przypominamy, że jedynymi i prawdziwymi źródłami informacji są komunikaty przekazywane przez służby lub/i zamieszczane na oficjalnych stronach internetowych. W związku z koniecznością ograniczenia rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19, wywoływanej przez koronawirusa, na bieżąco komunikaty przekazują również przedstawiciele najwyższych władz Państwa w mediach masowych;
• sprawdź w pasku przeglądarki, czy jej adres internetowy zgadza się z adresem strony Twojego banku. Jeśli adres jest inny niż zwykle, nie loguj się na tej stronie - nie podawaj tam swoich danych oraz powiadom o tym swój bank;
• zawsze czytaj bardzo uważnie treść każdego SMSa z kodem autoryzacyjnym lub treść komunikatu autoryzacyjnego przesłanego za pośrednictwem bankowej aplikacji mobilnej. Jeśli twój bank to umożliwia zamień SMSy na autoryzację za pośrednictwem aplikacji mobilnej.

Jeśli podejrzewasz, że jesteś ofiarą internetowego oszustwa, zgłoś to jak najszybciej do swojego banku, najbliższej jednostce Policji a następnie zespołowi reagowania na incydenty CERT.PL (pod adresem https://incydent.cert.pl/). Wskazane powyżej instytucje przekażą Ci informacje na temat kolejnych kroków/działań.

Pamiętaj!!!
W tym szczególnym okresie najskuteczniejszą metodą kontaktu z bankiem może okazać się przesłanie wiadomości e-mail. Ze względu na obostrzenia epidemiologiczne, które dotyczą także banków i ich pracowników czas połączenia telefonicznego z konsultantem może się wydłużyć. Staraj się zrozumieć tą sytuację. Twoje zgłoszenie mailowe będzie przeanalizowane i będą podjęte stosowne działania.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź stronę Komendy Głównej Policji – http://www.policja.pl/pol/aktualnosci/186430,Uwaga-na-oszukancze-ogloszenia-zwiazane-z-epidemia-koronawirusa-COVID-19.html

 

FinCERT.pl – Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP
Komenda Główna Policji

Więcej porad znajdziesz:
https://www.zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/bezpieczne-zakupy-przez-internet
https://www.zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/bankowosc-internetowa
https://www.zbp.pl/dla-klientow/bezpieczne-bankowanie/Aktualnosci

Polityka prywatności aplikacji BS Głogówek mobileNet

1. Niniejszy dokument opisuje politykę prywatności aplikacji BS Głogówek mobileNet.
2. Login Użytkownika, informacje o producencie oraz modelu urządzenia przesyłane są do Banku podczas procesu parowania w celu jego identyfikacji w systemie bankowości elektronicznej.
3. Po zakończeniu procesu parowania urządzenia, przechowywana jest na nim nazwa profilu zdefiniowana przez Użytkownika aplikacji.
4. Transmisja danych pomiędzy aplikacją BS Głogówek mobileNet, a Bankiem jest w pełni szyfrowana przy użyciu bezpiecznych algorytmów szyfrujących.
5. Aplikacja BS Głogówek mobileNet nie przechowuje i nie przetwarza żadnych danych osobowych, które mogłyby umożliwić osobie postronnej identyfikację Użytkownika aplikacji.
6. W przypadku braku zgody na postanowienia niniejszej polityki prywatności, należy niezwłocznie odinstalować aplikację.

planetmobile banerhce 1280x720

Planet Mobile to nie tylko prosty instrument płatniczy. Aplikacja została wzbogacona o szereg funkcjonalności, znacząco ułatwiających życie posiadaczowi karty oraz zwiększających bezpieczeństwo posługiwania się tym narzędziem. Za pośrednictwem aplikacji można sprawdzić saldo karty debetowej lub kredytowej. Planet Mobile pozwala również wyszukać najbliższy bankomat, uwzględniając urządzenia nie pobierające prowizji od klientów banków zrzeszonych w Grupie BPS.

Aplikacja umożliwia:
1. Dodawanie, modyfikowanie oraz usuwanie mobilnej karty płatniczej z portfela.
2. Uwierzytelnienie w portfelu GPay odbywa się w bezpieczny sposób, niezauważalny dla użytkownika.
3. Aktywację karty płatniczej – bez konieczności kontaktowania się z infolinią banku.
4. Aktywowanie zabezpieczenia 3D Secure – rozwiązanie zwiększające bezpieczeństwo płatności dokonywanych w Internecie.
5. Czasowe zablokowanie karty płatniczej – funkcja przydatna w sytuacji, kiedy zauważysz, że nie masz swojej karty płatniczej ale nie jesteś przekonany, że trwale ją utraciłeś. Po odnalezieniu karty nie musisz odbierać nowego plastiku – wystarczy że ją odblokujesz za pośrednictwem Planet Mobile. Czasowa blokada obejmuje transakcje wykonywane kartą płatniczą jak również telefonem.
6. Zablokowanie karty płatniczej – natychmiastowa i nieodwracalna blokada płatności kartą oraz jej odpowiednikiem w postaci tokena do płatności mobilnych w sytuacji np. zgubienia lub kradzieży karty.
7. Zmianę kodu PIN karty.
8. Włączenie/Wyłączenie płatności zbliżeniowych na karcie – funkcja zwiększając aspekt bezpieczeństwa dla użytkowników, którzy nie zamierzają w najbliższym okresie korzystać z płatności zbliżeniowych kartą. W dowolnym momencie, za pośrednictwem Planet Mobile istnieje możliwość przywrócenia opcji płatności zbliżeniowych. Wyłączenie płatności zbliżeniowych na karcie nie spowoduje zablokowania możliwości korzystania z płatności mobilnych.
9. Prezentację historii (wydatków) transakcji kartowych – debetowych oraz kredytowych do 3 miesięcy wstecz.
10. Prezentację autoryzacji kartowych.
11. Wyszukiwanie bankomatów wraz z opcją nawigacji.
12. Potwierdzanie zamian m.in. odciskiem palca (jeśli urządzenie spełnia wymagania) oraz domyślnie wzorem lub cyfrowym kodem dostępu.
13. Prezentację stanu dostępnych środków na karcie debetowej lub kredytowej.

Do pobrania:

 

20180918 googlepay bannery 750x200px

Google Pay - co to jest?

Google Pay to aplikacja, która umożliwia dokonywanie płatności telefonem. Dzięki niej będziesz mógł dokonywać płatności telefonem w sklepach stacjonarnych obsługujących płatności zbliżeniowe, a także w internecie i aplikacjach mobilnych.

 

Jak korzystać?

jak

Jak płacić?

1. Wybudź i odblokuj swój telefon - otwieranie apikacji Google Pay nie jest konieczne.

2. Przyłóż tylną część telefonu do terminalu płatniczego. Informacja o dokonanej płatności pojawi się na terminalu.

3. Postępuj wg intrukcji widocznych na ekranie - czasem konieczne będzie wpisanie kodu PIN lub udzielenie podpisu.

 

Czy to jest bezpieczne?

Bezpieczeństwo w usługach płatniczych to sprawa pierwszorzędna, dlatego Google Pay dba o nie z największą starannością. Dane karty dodanej do Twojego konta są zaszyfrowane i przechowywane na zabezpieczonym serwerze. Numer naszej karty zastąpiony zostaje przez wirtualny ciąg cyfr który podczas płatności widoczny jest dla sprzedawcy.

Wymogiem koniecznym do używania aplikacji Google Pay jest posiadanie ustawionej blokady telefonu. Jeśli nasz smartfon nie jest chroniony w ten sposób przed niepowołanym użyciem nie będziemy mogli korzystać z aplikacji, warto więc pomyśleć o tym przy instalacji.

 

 

Kredyt Bezpieczna Gotówka

 

Korzyści:

  • kwota kredytu - nawet do 20.000,00 zł,
  • okres kredytowania - do 48 miesięcy,
  • bez opłat wstępnych,
  • szybka decyzja o przyznaniu kredytu,
  • możliwość wcześniejszej spłaty bez dodatkowych prowizji,
  • zabezpieczenie kredytu w formie ubezpieczenia na życie.

Oprocentowanie i opłaty:

  • oprocentowanie stałe 5,6% w stosunku rocznym,
  • prowizja 2%.

Przykład reprezentatywny:

Dla reprezentatywnego przykładu Rzeczywista Roczna Stopa Oprocentowania (RRSO) kredytu „Bezpieczna Gotówka” wynosi 8,68%, całkowita kwota kredytu (bez kredytowanych kosztów) wynosi 11.000,00zł. Całkowity koszt kredytu wynosi 1.811,86zł. (w tym odsetki 1.258,86zł., koszt ubezpieczenia na życie w pakiecie podstawowym 333,00zł. oraz prowizja 220,00zł). Całkowita kwota do zapłaty 12.811,86zł., oprocentowanie o stałej stopie procentowej wynoszącej 5,60% w stosunku rocznym, umowa kredytowa zawarta na okres 48 miesięcy, kredyt płatny w 48 malejących ratach miesięcznych (pierwsza rata w wysokości 279,64zł). Informacja wg stanu na dzień 08-05-2019r.

Niniejsze informacje nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 § 1 K.c. Decyzja i warunki kredytowania zależą od indywidualnej oceny zdolnosci kredytowej.

 

Pobierz niezbędne dokumenty, wypełnij je i dostarcz do placówki Banku ul. Rynek 20A, 48-250 Głogówek.

 

Dokumenty do pobrania:

Zainteresowanych zapraszamy do placówki Banku. Nasi pracownicy udzielą szczegółowych informacji i służą pomocą przy wypełnianiu dokumentacji.