Uwaga !!!
Otrzymujemy informacje o telefonach od przestępców podszywających się pod pracowników naszego Banku. Oszuści dzwonią z różnych numerów. Na telefonie może pojawić się nawet numer naszego Banku.
Oszuści informują o rzekomo podejrzanej transakcji i próbują wyłudzić dane poufne lub namawiają do zainstalowania oprogramowania, które umożliwia uzyskanie zdalnego dostępu do komputera lub telefonu ofiary ataku.
Jak się bronić? Pamiętaj:
- Bank nigdy nie poprosi o podanie pełnego loginu i hasła do bankowości internetowej oraz pełnego numeru karty płatniczej i kodu CVV poprzez infolinię, wiadomość sms czy email. Zacahowaj te dane dla siebie i nikomu ich nie podawaj.
- Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenie oszustwa - rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer Banku.
- Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.
Więcej informacji na temat tego rodzaju oszustw można uzyskąc pod linkiem:
https://zbp.pl/Aktualnosci/Wydarzenia/Oszusci-dzwonia-z-numerow-podszywajacych-sie-pod-banki