Bankowość internetowa znacznie ułatwia wykonywanie operacji bankowych.
Po aktywowaniu usługi użytkownik uzyskuje 24-ero godzinny dostęp do swoich środków za pomocą Internetu.
System został pozytywnie zaudytowany przez niezależną informatyczną firmę zewnętrzną potwierdzającą wysoki stopień bezpieczeństwa takiego rozwiązania.
Połączenie z kontem internetowym jest transmisją zaszyfrowaną. Dzięki temu wszelkie informacje, które są przesyłane lub otrzymywane są dostępne tylko i wyłącznie dla uprawnionego użytkownika. W systemie eBankNet zastosowano jedną z najsilniejszych obecnie metod szyfrowania algorytmem SSL o długości klucza 128 bitów. Wszystkie transakcje, które zostaną dokonane na koncie, każdorazowo wymagają dodatkowego uwierzytelnienia poprzez użycie wygenerowanego hasła jednorazowego lub potwierdzenie w aplikacji mobilnej mobieNet.
Hasła jednorazowe przekazywane są użytkownikowi w postaci komunikatu SMS pod wskazany przez niego numer telefonu komórkowego.
Udostępniona klientom przez bank aplikacja mobilna mobileNet służy do wykonywania i autoryzacji transakcji w systemie eBanknet oraz zapewnia klientom dostęp do środków na rachunku, możliwość wykonywania przelewów i dostęp do historii transakcji z poziomu smartphone’a.
Blokowanie dostępu do systemu
Trzykrotne błędne uwierzytelnienie Klienta podczas wejścia do systemu eBankNet powoduje blokadę dostępu do usług systemu. Odblokowanie dostępu dokonuje pracownik banku na osobisty lub telefoniczny wniosek klienta.
Trzykrotne błędne podanie hasła jednorazowego w celu realizacji transakcji blokuje możliwość wykonywania transakcji - zalogowanie do systemu jest nadal możliwe.
Jeśli zaobserwujesz nietypowe lub podejrzane działania samodzielnie dokonaj zablokowania dostępu do bankowości internetowej oraz rozparowania aplikacji mobilnej oraz powiadom o tym fakcie bank.
W celu zablokowania dostępu do konta należy wybrać „Zablokuj dostęp” na ekranie logowania do bankowości internetowej,
a następnie podać login i wybrane cyfry z numeru PESEL. Po podaniu prawidłowych danych zablokowany zostanie:
Zablokowanie dostępu zostanie potwierdzone wiadomością SMS. Odblokowanie dostępu możliwe po kontakcie z placówką Banku.
W związku z wymogami dyrektywy PSD 2, celem zwiększenia bezpieczeństwa bankowości internetowej Bank wprowadza obowiązkową okresową zmianę hasła w systemie eBankNet. Okres obowiązywania hasła wynosi 90 dni. Czas automatycznego wylogowania użytkownika z bankowości internetowej wynosi 5 minut."
Podstawowe zasady:
Wszystkie operacje po zalogowaniu się na stronę ebank.bsglogowek.pl są automatycznie zabezpieczone protokołem SSL. Uwidocznione jest to poprzez ukazanie się żółtej kłódki w prawym dolnym rogu okna przeglądarki, co sygnalizuje, że strona jest szyfrowana i bezpieczna. Po dwukrotnym kliknięciu na kłódkę powinna pojawić się informacja, dla kogo został wystawiony certyfikat. Prawidłowa informacja to https://ebank.bsglogowek.pl.
Bank Spółdzielczy w Głogówku nigdy nie wysyła e-maili wymagających podania danych osobowych Klientów lub też hasła dostępu. Bank nie wysyła drogą e-mailową linków do stron banku oraz do usług bankowości internetowej eBankNet oraz wszelkich stron, gdzie rzekomo ma nastąpić weryfikacja czy aktualizacja danych Klientów.
Bank nie przyjmuje również drogą e-mailową zlecenia wykonania transakcji finansowych.
W przypadku pojawienia się takich przypadków prosimy o ich pilne zgłoszenie do Banku.